Bloggere som inspirerer meg….

«Det som er så flott med inspirasjon, er at den finner deg uten at du selv vet det.» ~ Wong Kar-Wai



Jeg elsker morgener hvor jeg kan sitte i stillhet å samle tankene – kanskje skrive ned noen dype tanker i boka mi. Jeg elsker å skrive med kulepenn på papir. Det kjennes som hjertet strømmer ut i fingertuppene og ned på papiret. Jeg liker å skrive på tastatur også, men det blir ikke den samme følelsen. Den dype, nære og hjertelige følelsen.

Etter at jeg ble ferdig med Kragerø-genserne til sønnene mine, har jeg fått mer tid til å lese andres blogger. De som har inspirert meg mest er Kokkejævel og Konatil. Når jeg leser disse bloggenes innlegg popper inspirasjonskilder opp som paddehatter.

Kokkejævel skriver korte og morsomme historier om rampenissen Alvin i disse førjulstider og jeg merker hvor glad, lattermild og barnslig jeg selv blir når jeg leser de daglige oppdateringene om Alvins sprell og beundrer forfatterens fantasi og lekenhet. Disse innleggene får frem den livsglade jenta i meg, den som liker å tulle, tøyse og finne på litt morsomme hyss!

Konatil har jeg virkelig sansen for. Hun har en ekte humoristisk og ironisk måte å gjenfortelle på som engasjerer meg. En letthet i gjenfortellingene og det hun har på hjertet som gjør at det blir morsomt å lese ferdig et hvert innlegg!


I helgen har jeg hatt besøk av alle mine tre barnebarn. Selvfølgelig lagde vi pepperkaker og det ble ikke så rent lite heller. PS: bilder av barnebarna får ingen se her på bloggen. Foreldrene og jeg er enige om at de skal skjermes etter beste evne til dem selv er store nok til å bestemme hva dem vil skal ut på nettet. Men et uskyldig bilde slik som det over – vil være ok!

Under frokosten på søndag morgenen motiverte vi hverandre til å si minst en positiv greie om hverandre. Jeg kjente hvor rørt jeg ble når eldste jenta på 13 år si: farmor, hun er flink å finne på ting med oss som vi synes er morsomt!  Minstejenta på 11 år sa: farmor er flink til å være farmor! og midterste barnebarnet som er eneste gutten på også 11 år sa: farmor er flink til å tulle! Det varmet et farmorhjertet veldig å høre. Jeg forsøker så godt jeg evner å gå ned på dems nivå i lek og samtaler og mitt motto har alltid hvert med barnebarna og sønnene mine også – at de lett skal forstå hva jeg mener med det jeg sier. Jeg glemmer ikke så lett at jeg var en kalv selv og trengte å få ting inn med morsmelken! Jeg synes også at det er viktig å tørre å være barnslig i samvær med barn. Kanskje ikke så rart at det nettopp er kokkejævel og konatil sine blogger som har inspirert meg mest til nå!


Det får være nok for i dag. Ønsker dere alle en fortsatt fin førjulstid.

Gla`vibber fra farmora

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg