hits

Farmor i farta

Soneterapeut og livsveiledende coach med inspirasjonsglede.

Topp 10 matvarer som nærer huden din

  • Publisert: 01.11.2017, 21:23
  • Kategori: Naturlig skjønnhet
  • Nå er denne farmora passert 50 år og jeg er blitt ekstremt opptatt av å gi næring til huden. Spesielt ansiktet da rynkene fort kommer i min alder. Kanskje er det for sent, men ordaket "aldri si aldri" inspirerer meg og jeg ønsker å beholde huden ung så lenge jeg kan og da er visse ting viktig å tenke på. 

    Her er en liste over 10 matvarer som nærer huden din fra innsiden og sørger for at huden din forblir frisk og glødende. 

    1. Agurk

    Agurk kan med rette bli kalt en av de mest hudnærende, enten du spiser den eller bruker den på huden din. Den inneholder null kalorier. Og det som er mer spennende er at det også hjelper til med å skylle ut uønskede toksiner fra kroppen din. Det er disse giftene som gjør at huden din virker kjedelig og livløs. Agurk er også det meste vegetabilsk som har mange næringsstoffer som øker kroppens helse. Det hjelper i fordøyelsen og gir glans til huden din.

    2. Rødbeter

    Den inneholder mineraler som kalium, kalsium, magnesium og natrium. Den inneholder også vitamin A og E. Det forbedrer helsen til epidermis og virker som en rensemiddel for kroppen, slik at huden din forynges.

    3. Søtpoteter

    Den søte poteten er en rotgrønnsak som inneholder høye mengder vitaminer og komplekse karbohydrater. Den inneholder også beta-karoten som omdannes til vitamin A når det spises. Og dette på sin side oksyderer huden naturlig.

    4. Hvitløk

    Den inneholder allicin, en naturlig syntetisert kjemikalie som ved forbruk reagerer sammen med blodet for å danne et nytt produkt. Det er dette produkt som ødelegger uønskede bakterier og virus som allerede er tilstede i kroppen, og arbeider for å forbedre kroppens immunforsvar. Hvitløk med antioksidanter er en uovervinnelig kombinasjon. De har den fantastiske muligheten til å senke hudens aldring. Det er vår egen fountain of youth!

    5. Erter og bønner

    Legene anbefaler alltid å inkludere mange grønne grønnsaker i kostholdet, og du kan være sikker på at dette har en grunn. Erter og bønner, har høy kostfiber som hjelper fordøyelsesprosessen og også detoxifiserer systemet. Denne prosessen bidrar til å opprettholde en klarere, yngre hud.

    6. Røde druer

    Røde druer er kjent for å ha anti-giftige og antihistaminiske egenskaper som virker underverkende ved behandling av betennelser i huden. De bidrar også til å forhindre andre allergiske reaksjoner. Ta noen druer i salaten din eller nyt dem som en lett matbit mellom måltidene.

    7. Avokado

    Du kan med rette kalle denne frukten Gud av alle hudfôr. Den inneholder antitoksiner og vitaminer E og C. Denne frukten forbedrer hudtekstur, tone og øker hudens vitalitet. Det utvikler hudens fuktighetskarakteristikk betydelig.

    8. Nøtter

    Gresskarfrø og brasilnøtter er et lagerhus av mineralet selen som forbedrer produksjonen av immunitetsstimulerende hvite blodlegemer. Men det er ikke den eneste fordelen du får ut av å inkludere disse nøttene i kostholdet ditt. Sink og selen mangel er direkte årsaker til acne utbrudd, og derfor er nøtter den perfekte motgift for å bekjempe tilfeller av akne. Det hjelper også at disse nøtter er lastet med kalsium, mangan, kalium, magnesium - alt bidrar til en utmerket hud.

    9. Havremelk

    For flere personer er det en direkte tilknytning mellom akneutbrudd og forbruk av meieriprodukter. For disse uheldige kan havremelk gjøre underverker. Havremelk er laktosefri, men høy på vitamin E, fiber og folsyre. Huden din vil takke deg for disse næringsstoffene.

    10. Brun ris

    Betydningen av å opprettholde et jevnt blodsukkernivå er et must for en sunn hud. Av samme grunn er det et smart valg å erstatte hvit ris med sin brune ekvivalent. Brun ris er rik på næringsinnhold; den inneholder magnesium, vitaminer og proteiner.

    De sier, "du er hva du spiser." I enklere ord, kvaliteten og tekstur av huden din og den gløden du vil dø for, avhenger nøyaktig av hva som er på tallerkenen din, dag inn og dag ut.  

    Hvordan lage frokost, lunsj, middag og kvelds med en eller flere av de 10 næringsrike matvarene skal jeg finne ut av.... så følg med på bloggen! I morgen skal jeg dra sporenskt til butikken og handle inn smarte valg.

    Hei og hopp og ha en fin 1 november kveld. Nå skal jeg sette meg godt til rette i go`stolen for å se Farmen på TV2.

     


    Kilde: Stylecraze

  • Publisert: 01.11.2017, 21:23
  • Kategori: Naturlig skjønnhet
  • 2 kommentarer